Hier hebben wij voor u de vaak voorkomende vragen verzameld. Mochten er naar aanleiding van deze selectie nog vragen zijn, of kunt u uw vraag niet in deze selectie terugvinden? Neem dan contact op met ons, wij staan u uiteraard graag te woord.
Ondanks dat wij deze informatie zorgvuldig hebben samengesteld, is onderstaande informatie onder voorbehoud van typefouten.
1. Klant Worden
Hoe word ik klant?
U kunt op 2 manieren klant worden;
- Via de Website
De snelste manier om klant te worden is door uw gegevens in te vullen op de pagina
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/nieuwe-klant/
Nadat u op “Versturen” drukt ontvangen wij uw gegevens automatisch. - Via het Formulier “Nieuwe Klant”
U kunt ook klant worden door het Formulier “Nieuwe Klant” te downloaden op deze pagina:
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/nieuwe-klant/
U vult dit formulier in. Daarna mailt u dit naar info@agrocontrol.nl
Als wij uw gegevens ontvangen maken we u aan als klant.
U ontvangt een bevestiging per email als we uw klantprofiel met succes hebben aangemaakt
Welke gegevens zijn nodig om klant te kunnen worden?
De gegevens die nodig zijn om klant te kunnen worden vindt u op de volgende pagina:
2. Monster Nemen
Hoe neem ik zelf een monster?
U kunt zelf uw monster nemen en verpakken.
U dient daarvoor wel specifieke richtlijnen te volgen. Deze richtlijnen vindt u op de volgende pagina:
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/richtlijnen-monstername/
Kan Normec Groen Agro Control het monster voor mij nemen?
Wij kunnen het monster voor u nemen.
U gaat daarvoor naar de pagina waar u uw monster aanmeldt:
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/aanmelden-en-ophalen/
Onderaan dit formulier kunt u aangeven dat u wilt dat Monstername door Normec Groen Agro Control gedaan wordt. Als u dat aan vinkt zullen wij het monster voor u nemen.
Let op: “Monster Nemen” en “Monster Ophalen” zijn 2 verschillende activiteiten. Dit wordt regelmatig door elkaar gehaald.
Hoeveel monstermateriaal is er nodig?
Hoeveel monstermateriaal u moet opsturen verschilt per product en het type analyse dat u wilt laten uitvoeren.
In het document “Richtlijnen Monstername” kunt u precies lezen hoeveel monstermateriaal nodig is.
U vindt dit op de volgende pagina:
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/richtlijnen-monstername/
Hoe meld ik me aan voor grondmonstername voor Fosfaatdifferentiatie en Derogatie?
Voor de aanmelding voor grondmonstername voor Fosfaatdifferentiatie of voor Derogatie gaat u naar de speciale pagina “Aanmelden voor Grondonderzoek”.
Een link naar deze pagina vindt u hier:
https://agrocontrol.nl/sectoren/akkerbouw-en-grasland/aanmelden-voor-grondonderzoek/
3. Monster Ophalen
Kan ik mijn monster laten ophalen?
Wij kunnen uw monster bij u ophalen. U moet daarvoor uw monster bij ons aanmelden.
U kunt uw monster aanmelden via de volgende pagina:
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/aanmelden-en-ophalen/
Op dit formulier kunt u aangeven op welke datum en om hoe laat uw monster klaar staat. U ontvangt van ons altijd een reactie wanneer het definitief wordt opgehaald.
U kunt ook uw monster telefonisch en per email aanmelden. Dat kan via 015 – 2572511 en via met emailadres monsterophalen@agrcontrol.nl.
Doet u dit aub altijd onder vermelding van uw klantnummer (indien bekend). Gebruik bij voorkeur een Excelbestand of anders een opdrachtformulier.
Let op: “Monster Nemen” en “Monster Ophalen” zijn 2 verschillende activiteiten. Dit wordt regelmatig door elkaar gehaald.
Wat betaal ik voor de ophaalservice?
Vaak halen wij uw monster gratis op. In specifieke gevallen vragen wij een kleine onkostenvergoeding.
Als u meer wilt weten over de kosten van onze ophaalservice neem dan contact op met:
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
4. Monster Opsturen
Hoe stuur ik een monster op?
Het Juiste Verpakkingsmateriaal
Voor het versturen of langsbrengen van monsters is het van belang dat u het juiste verpakkingsmateriaal gebruikt. Een stevige lekdichte verpakking is vereist om monsters per post te versturen.
Stuurt u regelmatig monsters naar Groen Agro Control? Voor reguliere klanten die vaker monsters insturen stellen we monsterflesjes en zakken beschikbaar.
Duidelijk Invullen Label en Opdrachtformulier
Vul op het opdrachtformulier of label duidelijk in welke analyse u wenst. Een goede omschrijving van het monster en de gewenste analyse helpt ons om efficiënt te werken.
Het duidelijk invullen van de opdrachtformulieren verkleint de kans op miscommunicaties en vergroot de snelheid waarmee wij u van dienst kunnen zijn. Zorg er daarom voor dat uw monsters altijd vergezeld gaan van een opdrachtformulier.
Op het opdrachtformulier graag ook een contactpersoon noteren met emailadres en telefoonnummer. Mocht er iets niet duidelijk zijn kunnen wij contact met u opnemen.
Voor hulp bij het invullen kunt u altijd contact met ons opnemen.
Zorg ervoor dat er altijd een ingevuld opdrachtformulier aanwezig is in de verpakking van uw monster.
Aanvullende Eisen
Voor een aantal analyses worden er nog aanvullende eisen gesteld aan de monstergroottes en verpakking van het monster.
Check daarom altijd even de Richtlijnen Monstername voordat u monsters opstuurt. U vindt deze richtlijnen op:
https://agrocontrol.nl/aanmelden-monsters/richtlijnen-monstername/
Adres
U stuurt u monsters naar het volgende adres:
Normec Groen Agro Control
t.a.v. Microlab / Residulab / Chemlab
Distributieweg 1
2645 EG Delfgauw
5. Rapport Ontvangen
Wanneer is mijn rapport klaar?
Wij sturen u rapport direct wanneer de analyses klaar zijn.
Elke analyse heeft zijn eigen doorlooptijd.
Residu (Niet Spoed)
-AGF: 2-3 werkdagen (mits geen overschrijding)
-(sier)gewas: 5-6 werkdagen
-Water: 5-6 werkdagen
Nutriënten / Meststoffen / Hoofd en spoorelementen (Niet-Spoed)
-Water: 2 werkdagen
-Gewas: 6 werkdagen
Diagnostiek / ziekte
Tot 10 werkdagen, met name uitplaten kan vaak een aantal dagen in beslag nemen.
U ontvangt uw rapport in pdf op het emailadres dat u aangegeven heeft bij inschrijving.
Wie ontvangt mijn rapport?
Bij uw inschrijving geeft u zelf aan naar welke emailadressen uw rapporten gestuurd worden.
Wilt u de emailadressen waar uw rapportages naar toe gestuurd worden wijzigen?
U kunt dan een mailtje sturen naar info.agro@normcegroup.com. Wij zorgen dan dat dit mailadres gewijzigd wordt.
Hoe kan ik mijn rapport online inzien?
Via ons Data Portal, ResiduWeb en Fertiweb kunt u uw rapporten online inzien.
Mocht u online toegang willen tot uw rapporten, neem dan contact op met onze productmanagers.
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
Ik heb een vraag over de inhoud van het rapport: hoe kan ik die stellen?
Als u vragen heeft over de inhoud van een rapport dan kunt u contact met onze productmanagers.
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
6. Analyses
Welke analyses kan Normec Groen Agro Control uitvoeren?
Normec Groen Agro Control voert vele soorten analyses uit. Een overzicht van analyses vindt u op de pagina:
https://agrocontrol.nl/overzicht-van-analyses/
Mocht u specifieke vragen hebben over onze analyses neem dan gerust contact op met productmanagers:
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
Voor welke soorten monsters kan Normec Groen Agro Control analyse doen?
Normec Groen Agro Control is actief in vele Sectoren. U vindt deze op de pagina:
https://agrocontrol.nl/sectoren/
Mocht u specifieke vragen hebben over onze analyses neem dan gerust contact op met onze productmanagers:
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
Welke analyses moet ik aanvragen?
Mocht u vragen hebben over welke analyse u moet aanvragen, neem dan gerust contact op met onze productmanagers:
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
Kan iemand mij adviseren welke analyses er op mijn product uitgevoerd kunnen worden?
Onze productmanagers adviseren u graag over de analyses die op uw product uitgevoerd worden:
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
7. Kosten
Wat kost het ophalen van een monster?
Als u regelmatig monsters door ons laat analyseren dan halen wij uw monsters meestal gratis op.
In specifieke gevallen vragen wij een kleine onkostenvergoeding variërend van 25 EUR tot 75 EUR afhankelijk van uw locatie.
Als u meer wilt weten over de kosten van onze ophaalservice neem dan contact op met onze productmanagers:
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
Wat kost het nemen van een monster?
De kosten voor het nemen van een monster variëren.
U kunt contact opnemen met onze productmanagers als u wilt weten wat het kost.
Tuinbouw – Ines van Marrewijk ines.van.marrewijk@normecgroup.com
AGF/Levensmiddelen – Michel Witmer michel.witmer@normecgroup.com
Internationaal – Sylvia Toutziari sylvia.toutziari@normecgroup.com
Akkerbouw – Joke de Geus joke.de.geus@normecgroup.com
8. Factuur
Wanneer krijg ik een factuur?
Wij versturen wekelijks facturen. U ontvangt een factuur voor de rapporten die een week daarvoor zijn gestuurd.
Hoe kan ik een vraag over een factuur stellen?
Als u vragen heeft over een factuur dan kunt u een e-mail sturen naar: debiteurenadministratie@agrocontrol.nl.
U ontvangt binnen 48 uur een reactie.
Er ontbreekt informatie op de factuur, wat moet ik doen?
Als er informatie onbreekt op een factuur dan kunt u een e-mail sturen naar: debiteurenadministratie@agrocontrol.nl.
U ontvangt binnen 48 uur een reactie.
9. Adreswijzigingen
Hoe wijzig ik mijn adres?
Als u uw adres wil laten wijzigen in onze administratie, dan stuurt u een e-mail naar: debiteurenadministratie.agro@normecgroup.com
Geef daarbij duidelijk aan wat u gewijzigd wenst te hebben
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Als u uw emailadres of andere gegevens wilt laten wijzigen in onze administratie, dan stuurt u een e-mail naar: debiteurenadministratie.agro@normecgroup.com
Geef daarbij duidelijk aan wat u gewijzigd wenst te hebben.